Sprawy pracownicze
Pracownik to jedna ze stron stosunku pracy. Pracownik to osoba fizyczna, która wykonuje określonego rodzaju pracę na rzecz pracodawcy, w określonym miejscu i czasie, za co przysługuje mu wynagrodzenie.
W świetle polskiego prawa pojęcie pracownika zostało zdefiniowane w kodeksie pracy - oznacza osobę fizyczną zatrudnioną na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę. Niezależnie jednak od formy zatrudnienia Każdemu pracownikowi przysługują określone prawa, których naruszenie wywołuje skutki prawne.
Oferujemy pracownikom pomoc prawną w zakresie dochodzenia swoich praw
w przedmiocie m.in:
- ustalenia istnienia stosunku pracy,
- odszkodowania w przypadku niezgodnego z prawem lub nieuzasadnionego wypowiedzenia umowy o pracę ,
- przywrócenia do pracy,
- odszkodowania za mobbing i dyskryminację,
- odszkodowania za zakaz konkurencji,
- odszkodowania za niewydanie świadectwa pracy,
- wypłaty wynagrodzenia za nadgodziny,
- uzyskania odprawy przy zwolnieniach grupowych.